Never argue with an idiot. They will bring you down to their level and beat you with experience!

torsdag 24 juni 2010

Beach 2010

Är ett minne blott. Det är bara att konstatera.

Alla dessa överflödiga kilon verkar klamra sig fast som en isolering runt my ass, trots tappra försök med promenader och fikaförbud. Nåväl, skam den som ger sig.. Hur gjorde ni för att komma iform igen?

En annan grej jag kan konstatera är att ersättning is the shit! Jag säger då bara det! Lillfisen verkar tycka detsamma så frågan är hur länge jag kommer att amma. Om jag säger såhär;

Jag ammar honom 40 min varannan timma, måste ändå komplettera med ersättning efteråt.
Ger jag honom ersättning direkt slukar han det på 5 röda och är mätt och nöjd i minst 2 timmar, utan sura miner och frustration från nån av oss..

Att amma är så jävla överskattat när det finns så bra alternativ anser jag, så snart strejkar kossan på nygatan.
That's all for today!

7 kommentarer:

Mia sa...

Själv har jag insett att jag Aldrig! mer kommer att kunna bada offentligt.
Att man kunde säck ihop så mycket under så kort tid trodde jag var omöjligt, men inte. Här är jag.
Likt en levande död.

Erika sa...

Men alltså...känn lugnet med vikten - du födde barn för bara några VECKOR sen! Det kommer garanterat att lösa sig längs vägen! Have some faith! :D

Malla sa...

skitinternet! jag skrev en megalång kommentar och så drog den typ!
eller fick du den?
jag skulle iaf skriva att jag promenrade 6 dar i vekcna, minst, åt bara mörk choklad eller chokladmousse som gotta på lördagar, bytte ut ett mål om dagen till en shake. Gick dock upp 25 kilo ca. Tog nog ungefär 5 månader så var jag tillbaka - och mindre än innan graviditeten.

Linda sa...

Håller med!!! Jag ammade bara en vecka för hon vart inte nöjd så jag var tvungen att komplettera med ersättning, så då blev det att jag började ge enbart ersättning. Vem ids hålla på med både och, ersättningen är så pass bra idag så :) Barnet ska ju inte behöva vara hungrig.

Anna.E sa...

jag ger ersättning, och så ger jag "mellis" i form av amning, då jag inte vill proppa honom full med ersättninf. så han äter ersättning vid kl: 9:30, 13:30, 16:30, 19:30 och så vid läggdags, och jag ammar på natten för jag ids inte böka med flaska då, och han brukar sova på sin ersättningsflaska till nån gång mellan 3-5 på morgonkvisten. Är han hungrig utöver ersättningsmålen, eller om vi ska bort en stund så ammar jag, och han verkar nöjd på det.

hoppas du blir nöjd med resultatet, vad du än beslutar :)

Mamma sa...

Du vet vad jag sagt. Ammning är ju det absolut bästa, men då är det ju bra om föräldrarna överlever också. Ni ungar, fick ersättning rätt tidigt,pga. samma orsak.Jag vet inte, fick ni nå svåra traumatiska upplevelser,el. annat som har gjort ert liv svårare än andras?

Svärmor sa...

Du gör helt rätt! Varför trillskas när man inte behöver??