Never argue with an idiot. They will bring you down to their level and beat you with experience!

tisdag 15 juni 2010

Dagen i punktform

Eftersom moderkaka är barnvakt och kör rally med lilleman i vagnen tänkte jag passa på att göra en massa to-do-saker.. Det gäller att passa på då tid finns, för herrejävlar vad tidskrävande det här med föräldraskap är har jag ju upptäckt. Bara en dusch räknas som en mindre lyx nuförtiden, och ska jag lyxa på rejält tar jag en sväng med tandborsten också. Iallafall en gång per dag.. Idag får vi besök av en bvc-tant som ska besiktiga Elton, och säkert oss också för den delen. Vägning blir först på torsdag. Skulle vara intressant att få veta vad han väger med tanke på att jag ammar honom minst 10 ggr per dag, men trots det verkar han inte bli helt mätt, så vi har, (hör och häpna!) stödmatat honom med ersättning, iallafall nattetid till en början. Eftersom både mamman och pappan i det här fallet håller på att få ett mindre nervsammanbrott pga bristande sömn i 2 veckor, har vi upptäckt att han sover såå mycket bättre på en extra sup nattetid, så det beslutet är solkklart. Då får bvc-tanten säga vad hon vill, och är hon inte nöjd med det är hon välkommen hit och amma honom själv varannan timma.

Sådetså.

Just ja, dagen i punktform var det. Mest för att jag ska komma ihåg det själv, och faktiskt få någonting gjort idag.

  • Passa på att städa så inte tanten ringer socialen
  • Fylla i försäkringspapper (vad har ni för försäkring på er unge?)
  • Skicka in namnbeslutet till skatteverket, och det blir Elton Julius Edin för er som missat det
  • Just fan, måste boka tid för faderskapintyg också. Kan ju vara en bra grej kanske?
  • Kolla uppgifter på skräpningskassan var det också.

Ja det är väl bara att ta tag i detta då. 

4 kommentarer:

Malla sa...

FY vilka tråkiga saker du hade att göra! :P
Jag minns inte vad vi har för försäkring på Nellie, Fabbe har folksam. Eller trygg hansa. Eller..asså jag har inte så bra koll på det där, en typisk pappasyssla enligt mig!

JessicaLa sa...

Hejsan Malin! Hörde av min syster Emelie, att du läst till undersköterska på distans. Har du kvar några böcker? Skulle gärna köpa Omvårdnad, Social Omsorg samt Vård & omsorgsarbete av dig, om du har kvar böckerna.
Grattis till lilleman förresten, vilken snygging! MVH Jessica
jezzanlarssons.blogg.se

sandra sa...

Hej hej. ja du är ju bara för söt. Skulle fråga dig när du fixade faderskapsgrejset. Men ser att du har kvar det än. Då så kanske jag också kan lugna mig lite med det. Ja försäkringar. säg till när du fixat det så jag vet vad man ska ta.. hehe nåja vi cs kommer förbi med beda så tjejerna springer av sig lite.

Louise sa...

vi har trygg hansas försäkring