Never argue with an idiot. They will bring you down to their level and beat you with experience!

torsdag 13 maj 2010

Bitterfittan

Vet ni?
Jag har tänkt på en sak.. Som gravid får man många åsikter om sin mage, och folk verkar ju tro att det är en allmän egendom på nåt vis, och fort är dom fram med handen och stryker likt som på en hundvalp. Det där stör mig faktiskt litegrann, men det som stör mig mest är allas jävla kommentarer om magstorlek. Under hela graviditeten har jag fått höra att jag har en liten mage, och om det är bra eller dåligt får väl anses som en smaksak skulle jag tro. Härom veckan trodde en kärring jag var i 4:e månaden, och i förrgår kunde grannen konstatera att "jag hade liten mage, men nog syntes det jag hade gått upp i vikt i ansiktet minsann". Till råga på allt så är denna granne en gynläkare, så man kan ju tycka att han borde föra sig lite bättre bland hormonstinna kvinnor. Tydligen inte.

Nästa gång jag får höra en kommentarjävel till om min, men ohh så liten mage, kommer jag att att svara:

- Jaa, den är väl ungefär i samma storlek som din röv, eller..
- Jaha, är du också gravid? Nämen nu tog jag nog fel på dina hängbröst istället.. Eller..
- Oj vad roligt, du ska också ha barn snart ser jag!

Eller så inte, men jag skulle jävligt gärna vela..

6 kommentarer:

Malla sa...

haha, ett sånt inlägg skrev jag också då jag var preggo! störande människor!

Jennan sa...

Åh jag håller med. Är så less på allas jävla komentarer: Men shit vilken stoor mage, du kommer få en JÄTTE bebis på flera hundra kilo, eller vaddå är det 8 veckor kvar, det ser ut som att du ska föda imorgon! Eller: Är du säääker på att det bara är en? Nej, du måste skoja, det är nog två där inne.

Folk är aldrig nöjda. Har du hört någon säga: Men vad kul, din mage är helt normal?!

Äntligen fick jag skriva av mig, även om vi har olika "problem" så är det ju samma ;P

Kram Jenny S.

Erika sa...

Jag har faktiskt inte förstått nöjet med att gå och smeka gravida på magen... Det är ju inte som att man skulle göra det om de inte var gravida! Blir man dock erbjuden att känna på den av innehavaren av magen, kanske för att få känna en spark eller så, så tackar man såklart inte nej - men det är en annan femma kan jag tycka.

Mamma sa...

Såså! Hormonerna, hormonerna! Du ska ta det som positivt. Folk försöker bara vara snälla. Dom flesta som har 14 dgr. kvar ser ut som en strandad val, så inte du. Det är en komplimang det dom säger.

sandra sa...

jo hihi Fick ju en komentar här för ett tag sen "det är ju så kul när det börjar synas" Men det har det ju gjort ett tag nu! Sen Malin tycker jag din mamma har rätt de är nog bara avis för att du inte ser ut som en strandad val :) Och jo det där med att man går och tar en på magen bara så där....

Nadia sa...

ÅH jag känner igen det där! Jag får också höra att min mage är PYTTELITEN och att jag nog inte kommer "bli vidare värst stor!"
Gah, det är ju verkligen olika för alla men ändå så jämför andra (kvinnor) med sig själva. Det är som typiskt.

Jag tycker iaf att du är fin, enbart! Kram!