Never argue with an idiot. They will bring you down to their level and beat you with experience!

lördag 29 maj 2010

Hur du lyckas med din trädgård

Det här är vad jag sysslat med de senaste dagarna..




Nä nu ljög jag.. Fetljög. Jag har inte planterat en enda blomma, men bubblat, det har jag!
Jag har också snott ide'n om blomdekorationen på de övre bilderna av Sofie, och så här gör du för att skaffa dig en likadan.

  • Far på JyskRysk och inhandla krukorna för 129 spänn.
  • Ta din mamma med dig (det går bra med vilken människa som helst egentligen, men var säker på att denna pungar upp börsen för dig) . Far sedan iväg och handla blommor, som sedan ovan nämda person planterar åt dig. Det här med att skita ner händerna är ju inget för dig.
  • Ta en tripp till skogen och sno lite pinnar, möt gärna en lösspringande hund som du för ett ögonblick hinner tro är en björnunge, bli rädd på kuppen för att sedan fånga in odjuret och ta dig en tur till polisstationen med vederbördande. När du ändå är på språng så köper du sprayfärg i valfri kulör, mitt val blev rosa, men vill du ha en mindre iögonfallande färg hittar du det för ynka 50-lappen på dollar.
  • Efter en hårt anstängande dag är ett dopp i poolen ett måste!
Simsalabim! En trädgårdsmakeover a'la Mallan!

2 kommentarer:

hannah sa...

hahahaha du är verkligen sjukt rolig malin! :)
du är grym på att göra det fint hemma hos er. ser riktigt nice ut med spa badet. förstår att du njuter :)
eriks löfte om pool när vi blev öjebybor, det har han passligt glömt bort :P
hoppas pojken eran behagar sig att anlända snart.
önskar er lycka till och hoppas allt går bra nu när det snart är dags!
kram!

Mia sa...

haha du är ganska rolig du.
Själv har jag valt ut min svägerska, så jag inväntar ett blomstrande resultat här också.