Never argue with an idiot. They will bring you down to their level and beat you with experience!

torsdag 6 maj 2010

Bm-besök

Då har dagens barnmorske-besökt ägt rum, och vi kan väl konstatera detta..

Mamman: Mår bra, perfekta värden, ingen viktuppgång sen sist..(?) Less och svullen i kroppen, humöret är väl inte på topp, fixar och donar det sista med Eltons rum och ska packa katastrof väskan inom en snar framid.


Barnet: Magen har sjunkit något, inte ökat så mycket i omfång sen sist så ny mätning nästa fredag, huvudet fixerat och klart, snäll liten gosse det där som inte håller mig vaken om nätterna, men får ett röjjar-il där vid 22.00.. Annars har jag inget att klaga på.


Pappan: Börjar inse att det snart är dax för leverans, och jag tror att nerverna börjar komma krypandes. Passar på att spela gittarr all ledig tid, (jag menar all) vilket iofs inte är så dumt för snart är det ett minne blott!


Har jag förresten sagt att det bara är 20 dagar kvar till bf?  Gissa om jag längtar!

2 kommentarer:

Malla sa...

alltså, du kanske inte håller med mig men jag tycker det har gått vansinnigt fort - 20 dagar kvar?! :D Snart är han här!

Svärmor sa...

Ja du, att längta är du definitivt inte ensam om :) Det är det som figurerar mest i mitt huvud. Misströsta inte men....den sista tiden brukar gå väldigt sakta....:) Fredde får börja träna att spela vaggvisor... Kramizar.