Never argue with an idiot. They will bring you down to their level and beat you with experience!

onsdag 15 september 2010

Dessa jäkla rubriker. Kom på en själv då!

Jahapp, då var det onsdag(?) nu igen då. Spela roll egentligen, varenda dag är den andra lik iofs så det kan lika gärna vara söndag. På dagens todo står ett möte med prällen för att gå igenom dopet och få en rundtur i kyrkan som hon uttryckte det. Rundtur och rundtur, inte vet jag vad det finns att se där men man kan ju låtsas vara sådär lite halvkristen och måttligt intresserad iallafall, när man (läs jag) nu ska envisas med att döpa i kyrkan.. Jo just ja, denna präst ringde mig i fredags för att bestämma möte, och det var nog den mest segdragna människa jag någonsin pratat med. Nu menar jag inte sådär lite halvsnigel, utan en en riktig sirapsmänniska. Nåväl, jag fick tänka mig för både en och två gånger att jag inte skulle svära hela alfabetet igenom, rentav bita mig själv i tungan, men tror ni inte jag nästan lyckades denna gång också. Hon undrade om vi hade tänkt oss några psalmer, vilket jag svarar: Joo, men va faan...derullan hette den nu igen? Det blev tyst i luren. En lång stund.

Jaja, slutligen kom jag på att den hette "Du vet väl om att du är värdefull".. Om nån jäkel kan den är väl en annnan femma.

Hepp hepp, här blir inga barn gjorda, fram med dammsugaren!!


Vi ses, du fes!

2 kommentarer:

Malla sa...

Haha :P Sirapsfolket kan va lite jobbiga :) Varför svär man alltid som mest då det inte riktigt passar sig?

Mia sa...

vi ses, du fes? haha
den har jag aldrig hört.
Hoppas du inte blivit allt för kristen av allt detta, men det tvivlar jag på.
Pöss