Never argue with an idiot. They will bring you down to their level and beat you with experience!

torsdag 23 december 2010

Att i frus i paris!

Håller fullkomligt på att frysa ihjäl här hemma, trots mina finfina och alldeles för dyra nyinköpta tofflor. Speciellt kallt blir det om händerna då jag sitter här vid datorn och hänger tandkött. Konstigt. Ett alternativ skulle ju kunna vara fingervantar, men det blir så bökigt att skriva då.

Dan före dopparedan då alltså. Idag ska det inhandlas bingolotter, choklad och ställas iordning för morgondagens släktsammankomst. Ägg ska kokas och bord ska hämtas. Sen ska det pusslas med stolar och dukas. Kan bli svettigt att rymma 12 st i vårt inte alltför stora matrum. Finns det hjärterum så finns det stjärterum, annars får vi helt sonika sitta i knät på varann. Eller i ett annat rum.

Nu ska jag väcka barnet som vilar, för att sedan masa mig två hus bort för kaffe som jag har beställt.

Hörs sen då va?



(Förresten, om du inte redan räknat ut det så kan du läsa rubriken baklänges.)

1 kommentar:

Mamma sa...

Ryms gör vi ju alltid på nå´t konstigt sätt, o resten hjälps vi åt med.