Never argue with an idiot. They will bring you down to their level and beat you with experience!

måndag 6 december 2010

Lista & svamp!

Listor är bra. Särskilt för sånna som mig som ibland har noll fantasi, inspiration eller egentligen lust att blogga. Jag är ju en sån där periodare ni vet, ibland bloggar jag jättemycket, ibland ingenting alls, ibland om väldigt oviktiga saker, ibland om faktiskt viktiga saker.

Men inte idag. Därför passade jag på att sno min svägerska Erikas lista. Det får duga åt er idag.


1. Pratar du fortfarande med personen du kysste första gången? Inte det serru.
2. Har du sett din bästa vän gråta? Det gör väl alla va? Gråter alltså? Nångång iallafall. Så för att svara på frågan så, jaa.

3. Vad åt du senast? Hemmagjord tomatsoppa.
4. Har du fått någon komplimang idag? Vill minnas att min sambo tyckte jag var het. Eller om han kanske bara var pilsk, minns inte riktigt.
5. Har du varit med i en rättegång? Japp, men inte som åtalad. Lärde en snuskig taxigubbe att veta hut.

6. Är du polare med grannarna? Men givet. På fina Norrmalm gör man sig inte osams med grannarna. Vi tar in posten åt varandra osv. Ibland slänger vi dessutom våra sopor i deras tunna då våran är för full, men det tror jag inte dom har lagt märke till ännu. Detta sker oftast nattetid.
7. Vilka länder har du bott i? Sverige.

8. När åkte du bil i mer än 15 minuter senast? Måste ha varit till Rusta förra helgen då.
9. Har du haft en stalker? Faktiskt. Eller iofs bara telefonledes vad jag vet. Räknas det?

10. Minns du dina/din musiklärares namn? Intet.

11. Hur bra är din syn? -2,75 med brytningsfel.
12. Var är dina syskon just nu? Skulle tro hemma och vilar middag.
13. Vad var den senaste drömmen som du minns? Att vi hade spöken i huset som jagade Elton.

14. Vem ringde dig senast? Svärmor
15. Vilken tid gick du upp imorse? Halv åtta för att plugga in tutten åt grinolle, sedan fick vi äran att somna om till nio. Vi har en snäll unge, jag vet!
16. Vad ska du göra i helgen? På fredag ska vi och min trogna vapendragare Mia och hennes karl och kolla Sabbathon. Säkert ett alkoholhaltigt intag också. Lördag mår man väl som man förtjänar.
17. Vad står det i det fjärde smset i din inkorg? " Mitt förslag är att ni tar med matstolen till Elton".

18. Vem är den senaste kändisen du tog på? Måste väl vara Takida Robban då, om inte Fredde räknas? :P
19. Vad finns i din bakficka? Inget, möjligtvis ludd.
20. Vad gjorde du klockan 2 inatt? Sov som alla andra dödliga gör den tiden.

21. Vad är det första du gör på morgonen? Tar upp en vaken unge till våran säng i hopp om att vederbörande somnar om.
22. Vad ska du göra efter det här? Bjuda med mitt lilla arsle på en promenad. Ja alltså, nu menar jag mitt eget.
 
 
Utdrag ur ett samtal mellan Fredde och mig idag;
 
Jag: Jag förstår inte varför svamp bob fyrkant kallas för svamp! Han är ju en ost!?
Fredde: Nää, han är ingen ost. Han är ju en badsvamp.
Jag: Aha, men säääg det då.
 
Fan vad jag har funderat.

3 kommentarer:

Mamma sa...

Allt får sin lösning till slut.

Mia sa...

hahahaha
Jag gillade ert djupa samtal idag.
Man ska dela med sig av sina funderingar, jag längtar till Fredag. Om jag säger såhär, INGET! är bokat på Lördag. Puss, hej

Ps. Tycker du latat till dig med att blogga, skärpning.

Malla sa...

haha, gillar ert samtal!