Never argue with an idiot. They will bring you down to their level and beat you with experience!

onsdag 2 mars 2011

4 år med min kärlek.

Igår var den stora "vi-har-varit-tillsammans-i-4-år-dagen".  Och för er som inte kan räkna så blev vi tillsammans ungefär den 1/3-07. Fatta vad fort fyra år har gått! Under denna relativt korta tid har vi hunnit med följande..

* Varit särbos. Det brukar väl börja så kanske?
* Flyttade ihop relativt fort i min lilla vindsvåning på 55 kvadrat på Hamngatan.
* Fick även en bonushund på köpet. Allas vår Loke. Hade på den tiden en dvärgpinscher vid namn Killer som för övrigt var en riktig pain in the ass, och pissade överallt. Nu menar jag överallt. Han fick tillslut flytta till ett fosterhem och fungerar i dagsläget som avelshane där och lever La Dolce Vita!
* Vi åkte till Turkland i oktober samma år där vi även förlovade oss efter 7 månader.
* För er trogna bloggläsare och ni andra med bra minne så hann vi även med att skaffa våran underbara Rottweiler Eddie, som vi tyvärr bara kunde behålla i 1,5 år då hundstackarn var så otroligt sjuk. Han bor numera i våran garderob, tillsammans med Loke som vi också har vandrat vidare pga sjukdom.
* Och för er som inte tror mig så kan jag intyga att Maggan var faktiskt Freddes ide'. Han ville ha en chihuahua, inte jag. Så det är den enda "hunden" vi har nu i dagsläget.
* Efter att vi bott ihop ett tag så letade vi med ljus och lykta efter större lägenhet, men hittade tillslut huset vi numera äger. Vi hade turen att få köpa det efter att vi hyrt det i några månader, och här trivs vi otroligt bra!
* Vi har hunnit med att tro att vi skulle bli barnlösa, men som ett brev på posten så kom vår efterlängtade lilla prins Elton, som på dagen fyller 9 månader! Kärleken till vårt barn är obeskrivlig!
* I dagsläget så renoverar vi för fullt, och då badrummet blir klart så har vi i princip gjort om hela huset.


Tydligen är vi/har varit, ett otroligt roligt par att sprida rykten om. Om man nu ska tro på alla dessa så har vi hunnit med att: Varit otrogna, att jag blivit misshandlad, vi har tydligen suttit på alfa (alkoholist-hem här i piteå), och vi har även hunnit med att gifta oss och sedan separerat. Allt på samma gång. Det kallar jag driftigt.

Givetvis har vi bråkat ibland som de allra flesta normala par, men vi lägger oss inte osams. Vi tillåter även varandra att ha olika åsikter, och respekterar att vi kan ha en dålig dag emellanåt. För att nu låta lite plutti-nutti-gulli-gullig så måste jag säga att jag aldrig någonsin har varit så lycklig med denna karl som jag är, och ingen kommer nog någonsin att förstå mig bättre än han.

Eftersom jag vet att du läser min blogg Fredde utan att låtsas om det, så passar jag på att säga; I lööv joo, och ser fram emot fruktsalladen du ska bjuda mig på strax, men du har väl inte glömt att spackla andra varvet på väggen innan? :P Puss på dig!



8 kommentarer:

Magdalena sa...

Jag måste nog dit och kolla om dom finns kvar. Jag gillade dom skarpt och priset med :)

Men stort grattis till dom 4 åren med kärleken. Ja, man har ju hört en hel del konstiga rykten, men det är ju typiskt den här lilla skitstaden egentligen. Haha, ja vad folk kan hitta på saker och har mycket fantasi.

Kram på dig

sandra sa...

Ja ni är ju bara för gulliga :)
Grattis grattis kära ni på er 4-års dag.

Tyvär så finns det många rykten i denna lilla skitstad.
Men ta det som en komplimang. Folk vill ju så gärna prata om er. :) Sen så undrar man ju om det kanske ligger mycket avundsjuka bakom dessa som snackar en massa. De vill väl helst ha ett liv som ni.

Kram på er iaf!

Mamma sa...

Håller med Sandra. Avundsjukan är nog den största orsaken, o dessutom vet väl de flesta i stan, vilka ni är.(Du vet, lite hemmakändisar,o såna "får" man snacka skit om! Titta bara på kungligheterna) Jag önskar av hela mitt hjärta att ni får fortsätta vara lika lyckliga även i framtiden, o ser fram mot inbjudan till bröllopet.

Erika sa...

Hejja ni! :D Tiden går fort när man har kul!

Säger som Chattis och Sandra - avundsjuka brukar vara största orsaken till skitsnack... Tyvärr har många svårt att se att det går bra för andra. Sad, but true. :(

HW sa...

åhh =) ni e myspys!
4år gisses vad tiden går ..=)

Svärmor sa...

Ja ni är för underbara! Hoppas ni får fortsätta leva lyckliga hela ert liv! Älskar er alla 3 av hela mitt hjärta:) Håller i övrigt med Erikas o Chattis kommentarer. Kram.

mizztina sa...

hej snygg!
ville bara säga stort tack för din omtanke och dina fina ord! dom värmer massor ska du veta.
jag/vi har inget annat val än att härda ut än en gång. man blir sjukt less och ledsen pga allt skräp.
men hoppet finns kvar!
det piggar upp en sjukling att få skratta och delta i din vardag! för du är riktigt kunglig på att skriva och få till det! trots att ja vill minnas att du hoppade av svenskakursen ;)men det är inte ditt fel för det vilar en stor förbannelse över dom där böckerna. man sover gott ..speciellt i klassrummet när man slår upp dom :P

stort grattis i efterskott till eran 4årsdag! du och din fina familj är värd allt gott! och han är så fin eran lille prins! :)

oj vilken lång kommentar det här blev :)
hoppas nu att ni snart får bli färdig med renoveringen. och när ja blir piggare ska ja bjuda dig på kaffe i bojn :)

tusen kramar!
/hannah

Mia sa...

Ni är ett riktigt snyggt par.
Eller ska man säga vacker trio.