Never argue with an idiot. They will bring you down to their level and beat you with experience!

onsdag 2 mars 2011

Renovering, eller var det sen-overing?

Nej men nu måste jag få klaga igen. Det här med att vara utan dusch är ungefär lika roligt som att plocka hundskit på gården. Därför anser jag att hantverkarna skulle borda lägga på ett jävla kol, men avsaknaden av golvläggar'n igår var stor. Ingen dök upp. Tack.

Idag behagade en annan snubbe än surpitten innan att dyka upp. Hitills på en timma har han hunnit lägga in skyddspapper på hallgolvet, och resterande tid sitter han och bråkar med sin fru i telefonen. Det är inte annnat än att man blir förbannad och kanske en smula nyfiken. Nu sitter jag och tjuvlyssnar på honom och har inte bestämt mig ännu för om jag ska leta fram piskan eller faktiskt bara tycka synd om honom.

6 kommentarer:

Mamma sa...

Men snickaren hade ju en vettig inställning,o jobbade ju på rätt bra,just för att han tyckte det var viktigt att få det klart så snabbt som möjligt.Synd bara att ni ska råka ut för andra som verkar ha relationssvårigheter el. misstrivs med sitt jobb. Du kanske skulle ha varit kvar inom psyk. i alla fall? Då kanske det hade fixat sig snabbare? Du vet; teckenekonomi! Prova med att bjuda på kaffe som du gjorde med snickarn!

Elin sa...

Piskan tycker jag!! Inte fan ska de sitta och inte jobba då man betalar för dem :P

Svärmor sa...

Dom tror väl att allt är legalt så länge ni inte säger att dom faktiskt får lägga på ett kol.

Mamma sa...

Kaffet hjälpte ju! Han är ju snabb o påhittig, då han väl kommer igång. Inte alla mattläggare som lägger matta i ett mörkt rum enbart med hjälp av ljuset från mobiltelefonen, då proppen gått. Nu får vi hoppas han är lika effektiv imorgon!

Malla sa...

en gång kom det en och la ut EN remsa skyddspapper hos oss, sen tyckte han att han var klar för dagen...haha

Mia sa...

Du skulle bett mig renovera ist.
Jag är alltid i tid, och gör det jag ska. Och lite därtill
(tar en kopp kaffe etc)