Never argue with an idiot. They will bring you down to their level and beat you with experience!

tisdag 20 april 2010

10 saker du inte visste om mig

Det här trodde du aldrig va?!


  • Jag är rädd för mycket, men min största fobi är stentrappor. Jag är livrädd att jag ska ramla framlänges och slå ut mina framtänder. Inte bryta nacken eller så, men just tänderna skrämmer mig
  • En annan grej jag har fobi för är skyltdockor! Jag går inte närmare en skyltdocka än 2 meter, minst. Jag får ett grymt obehag i kroppen om jag nu måste passera en av någon anledning, och jag gör allt i min makt för att skynda förbi det jävla eländet, annars kommer paniken över mig.
  • Jag har suttit med i en rättegång, dock inte som åtalad. 
  • Jag har aldrig åkt slalom i hela mitt liv. Ever! 
  • Jag har suttit i fyllecell då jag var 15 år.
  • Jag kan inte lukta armsvett. Helt säkert, hur mycket jag än svettas och tränar utan att duscha så är det omöjligt att jag luktar svett. Inte ens lite. Konstigt, men det är jag tacksam för. Fotsvett däremot, det är inga problem.
  • Jag har ett ärr på kinden sen jag var liten och "hittade" en katt ute som jag givetvis plockade upp, så kattrackarn blev förbannad och stack in hela klon i kinden på mig. 
  • Jag har ett större ärr på armen sen jag gick fram och klappade en bunden hund. Trots varningar om att den inte var snäll så var jag ju tvungen att prova i ett obevakat ögonblick, och givetvis bet den mig. Jag tror att han fick flytta till bonden sen om jag inte minns helt fel.
  • Jag är grymt kaffeberoende och kan dricka 15 koppar om dagen, minst, utan att må illa. Även som gravid. Har jag inget nykokt går det lika bra att värma upp gårdagens, eller varför inte dagen innan det, men enda kravet är att det måste vara med mjölk i. I värsta fall med socker.
  • Jag är fruktansvärt dålig på geografi. Verkligen värdelös. Häromdagen frågade jag Fredde om Stockholm var sveriges största stad. Ni skulle ha sett hans blick, haha!

7 kommentarer:

Emmeli Wikman sa...

haha, jag kan också värma upp kaffe från gårdagen och folk tycker jag är superäcklig när jag gör det ;)

Gud vad snyggt hem ni har!
Gillade vattenkannan med blommor i, tror nästan att jag måste härmas :)

Kram!

Mallan sa...

Emmeli: Håller med, gårdagens kaffe är inga problem! Förresten, vattenkannan finns i turkost oxå!

Kram!

Lisa sa...

Haha sötprutt!
Jag känner igen det där med geografi för ca 10 år sedan då du frågade om piteå låg i skellefteå kommun.. och då vi var i gbg och du sa att vi var från lappland! Skrattar så hjärtligt när jag tänker på det! Sköt om er! Kramar :)

Malla sa...

Men säg det fan inte till nån! :D Haha

Malla sa...

Sedär, kl att höra mer om dig :D Jag gillar speciellt det där med geografi haha :D
Fast...nu ska jag inte låtsas att jag är världsbäst för fram tills för ett par dagar var jag helt säker på att Åland låg i höjd med Umeå..:P

Hannah sa...

Du får visa Elton alla din ärr efter närkontakt med främmande djur så kanske han håller sig ifrån sånt=)

Att geografi inte är din starka sida det vet jag... säger bara kirunaresan.... HAHAHA

Mamma sa...

Geografi? Lyckas man gå vilse på IKEA, Haparanda, så har man det nog inte så lätt ute i stora vida världen heller.