Never argue with an idiot. They will bring you down to their level and beat you with experience!

onsdag 21 april 2010

Tips från er Supermorsor..

Eftersom vi har fått väldigt mycket barnkläder av diverse vänner och bekanta så har jag inte behövt köpa så mycket själv. Givetvis har vi köpt litegrann, för alltid vill man ju ha nåt nytt till lilleman som ingen annan unge har bajsat i eller spytt ner.

Nu då jag håller på att tvätta upp alla kläder så inser jag att vi har mycket kläder, men i många olika storlekar. Allt från nyfödd till mindre tonåring ungefär.. Så nu undrar jag egentligen bara hur mycket man behöver av varje storlek, för jag antar ungrackarn växer ur allt ganska fort i en början, och även lite tips på what to wear, not to wear, av er erfarna supermorsor.

Givetvis får även superfarsorna svara på det om det nu mot förmodan finns någon sådan läsare!

Hejs!

4 kommentarer:

Hannah sa...

Jag är ingen supermorsa men jag kan ju svara ändå=)
Äsh jag orkar inte för då skriver jag en novell.. Body och Byxa är bra!

Jessica sa...

Beror på hur stor ungen är när den ploppar ut, men i mitt fall har 50/56 bara räckt ett par veckor åt båda kottarna! Satsa på 62/68! Där stannar de ett litet tag iaf. (Och 74/80... Felicia hade 74/80 en halv evighet tror jag.) Good luck :)

Anna Eriksson sa...

bodysar rockar! Pyamasar tycker jag är lite överskattat i småttingstorlekar... :)

Unknown sa...

jag håller med Jessica 50/56 tycker jag bara höll några veckor i alla fall på Wille och han låg ju dessutom inne i sunderbyn i två veckor efter han föddes och sen var det skitvarmt den sommaren så nästan alla kläder han hade och fick i 50/56 hann vi inte ha spec länge ..nån body i minsta strl och nån byxa sen 62/68 ..sen beror det ju på hur mycket du måste tvätta (hur mycket de spyr osv) mycket av willes kläder ser knappt använda ut från den tiden !! Lycka till