Never argue with an idiot. They will bring you down to their level and beat you with experience!

söndag 18 april 2010

Fetisch

Eftersom jag har en grym besatthet av limegröna saker, (det kan vara vilket jäkla skräp som helst, bara det är limegrönt), så är det bland det vackraste  i mina ögon, och måste-ha-känslan kommer över mig direkt.
Nu då jag går hemma på dagarna så tycker jag att det är ett ypperligt tillfälle att ränna runt på diverse inredningsbutiker i stan, och gissa min förtjusning då jag hittade dessa skitsnygga stolsdynor. (Egentligen är det inga dynor, men stolsunderlägg låter ju lite fel då man ska ha dom stolarna, men jag kom inte på ngt bättre ord men jag tror ni fattar poängen ändå va?)

Iallafall så hittade jag endast 3 st, och givetvis behövde jag ju 4. Både jag och expediten irrade runt i butiken på jakt efter den sista helande länken, men icket. Helt slutsålt!  Snäll som han var skulle han kolla om det gick att beställa hem fler, och så det gjorde tack och lov. Glad ihågen ilade jag dit i fredags och köpte hem mitt underbara kap, och hade en vision i huvudet om hur grymt snyggt det skulle bli.

Väl hemma insåg jag ju att stoldynernahelvetet inte alls var lika fina på mina stolar, som dem i butiken, med tanke på att det var en helt annan modell som säkerligen skulle passa bättre på runda stolar. Mina är allt utom runda om man säger så. Jaja, väntade hem kära F och tänkte höra hans reaktion, om jag bara inbillat mig att det ser fördjävligt ut tänkte jag. Först sa han ingenting om dem alls, men sen då jag frågade vad han tyckte om stolarna så undrade han varför jag hade tallriksunderlägg på dem. Innan kvällen var slut kunde han även konstatera att dom passade även utmärkt som musmatta.

Tack!



5 kommentarer:

Erika sa...

Höhö! De var snygga, men som du säger så hade de nog passat ännu bättre på runda stolar! :) Men limegrönt ÄR sjukt snyggt och fräsht!

Mamma sa...

Äntligen får jag säga: Vad var det jag sa....

Emmeli sa...

Jag är också helt jävla besatt av limegrönt.Min käre sambo håller smått att bli galen.:)Förra veckan kom jag hem med en limegrön ryamatta,och jag bara älskar den!:)

Hannah sa...

Haha men man måste ju få testa sig fram. Tyckte det såg fräsht ut annars.
Kan du inte ha dom i rad på köksön?

Svärmor sa...

Jaaa du...jag skulle nog hellre som sagt lägga dom på rad på köksön. Men inte alla 4, det skulle bli för mycket. Men 2 leer 3 skulle nog bli bra,tror jag.