Never argue with an idiot. They will bring you down to their level and beat you with experience!

tisdag 16 februari 2010

Försäkring?

Behöver lite tips och råd från er erfarna barnföderskor om man ska teckna en gravidförsäkring, och vad den innefattar isåfall. Måste ju säga att det känns lite sjukt att teckna en försäkring för ett liv som inte har hunnit komma till jorden än, och inga pengar i världen kan väl ersätta en förlust av ett barn kan man tycka.

Är det en vanlig "barnförsäkring" det handlar om, eller under tiden det lilla knytet är i magen?Red upp detta åt mig är ni snälla ni som vet, för det gör verkligen inte jag.


Ciao!

3 kommentarer:

Erika sa...

Här kan du nog läsa en del... http://www.if.se/web/se/Privat/Forsakringar/Gravid/Pages/Oversikt.aspx

*kramis*

Linn och Felicia sa...

ett tips är att direkt på BB iprincip teckna en VANLIG barnförsäkring (trygghansa eller folksam etc...alla har ju barnförsäkringar)...för om det sedan visar sig att det är npgot hörselfel etc...så får ni inte tecka någon jävla försäkring... de ringde till oss tre dagar efter felicia föddes och frågade om jag ville teckna en...jag sa nej (för vi hade ju en gravidförsäkring och då är ju barnet försäkrad till 6 m¨ånader)...sedan fick hon problem med OAE-testet (hörseltest som görs på alla nyfödda)...och ett år senare efter div. tester så visade det sig at hon hade PERFEKT hörsel...men då hade hon ju vart oförsäkrad under detta år...pga. att de inte kunde fastställa huruvida hon hörde på ett öra...helt galet.. hoppas du förstod vad jag menade iaf...

kram

Louise sa...

jag har trygghansas gratisförsäkring, hade det med levi också och han är fortfarande försäkrad där.. har fattat det som att dom är bland de bästa.