Never argue with an idiot. They will bring you down to their level and beat you with experience!

måndag 15 februari 2010

Medium

För er som inte redan visste det, så har vi haft besök av ett medium i helgen för att få lite klarhet i vad som händer och sker i vårat hus. Har vi inbillat oss allt?, hör vi rätt?, ser vi rätt?, är saker som har slagit oss under en tid.

För att reda ut sådana frågetecken har vi som sagt anlitat ett medium, eller andetydare eller vad dom nu kallar sig, och igår dök hon äntligen upp. Nu får ni bara en snabbuppdatering, eftersom jag egentligen inte har tid att sitta här, och måste dessutom renskriva mina anteckningar så jag vet vad jag klottrat ner, men jag kan säga så här så läge:

  • Ja!, vi har andeväsen i huset 
  • Inte bara ett, utan nämligen 3 själar.
  • Mormor, Eddie (förra hunden våran), och en farbror som bor i källaren finns här omkring oss

Det skrämmande var att hon beskrev så mycket saker som hon omöjligt kunde gissa eller spontant hitta på, för chanserna att det skulle stämma är lika med minimala. Hon beskrev mig och Fredde som personer, framidsplaner, att vi nyss bytt bil, kikat på bilbarnstol, haft vattenskada med försäkringsbolag inblandat, att Eddie hade ett ont och dåligt ben innan sin bortgång, att jag har planer på att studera och helt byta bana, men detta kommer först att ske om 1,5 år. Hon beskrev även hur mormor såg ut, så det fanns inga tvivel om att det var hon som är här och tittar till oss.

Allt detta ovan är en liten del av vad hon sa, och som stämmer till punkt och pricka. Hon påstod även att "själarna" inte behöver hjälp till andra sidan, utan förstår att dom inte är med oss fysiskt, så därför beslutade vi oss för att dom ska få stanna kvar hos oss.

Jag kommer som sagt att uppdatera detta lite mer noggrant om det är nån som har lust att läsa..


 Hejs!!

6 kommentarer:

Sandra och Lovis sa...

Å herregud så fränt!
Skönt att ni kan lugna er med att det inte verkar vara någon ande som vill er något ont!

Jag hört gärna en mer utförlig berättelse! =)

madde sa...

Så häftigt! Jag vill också gärna läsa den fullständiga utlåtelsen senare! :)

Anonym sa...

Tja, vad ska man säga? Ja var ju med o har svårt att förklara vissa saker. Ang. vaggan, så har vi tydligen haft en,som moster Åsa låg i, då vi ser korten. Kanske jag också.Ska kolla vidare. Annars på beskrivningen så vet vi väl vem en av dom är, o kan räknas som skyddsängel. Ring till m. Åsa, för nu har det börjat hända saker där också!

Anonym sa...

Så spännande! det lät ju inte som några farliga spöken iaf. Fast Gubben som bor i källaren lät ju iof lite läskigt. Men han är ju säkert snäll han oxå. Ska bli jättespännande att få läsa mera sen.=)

Jenny sa...

Så häftigt! Väntar med spänning på en utförligare berättelse!

sofia sa...

vilken lättnad & va skönt att få klarhet!