Never argue with an idiot. They will bring you down to their level and beat you with experience!

tisdag 2 februari 2010

Nämen vafaan!

För ett X antal veckor sen "outade" jag på bloggen att lillemans namn blir Elton, och jag bokstavligen hotade folk med att Hin Hole Himself  kommer och hemsöker er som tänkt tanken att ta samma namn. Tanken med att skriva ut namnet publikt var i avskräckande syfte, det är lixom en oskriven regel att inte sno nån annans lite udda namn anser jag. Ju fler som vet om det, desto mindre risk att någon annan tar det tänkte jag i mitt stilla sinne.. Hade det nu handlat om en Erik, Linus eller Peter som är hyfsat vanliga namn säger jag ingenting om.

Tydligen räckte inte det hotet särskilt långt, då jag har fått höra att en nykläckt unge ska få äran att bära samma namn. Vederbörande ansvarig till detta jävla påhitt läser/har läst min blogg, och då resonerar jag följande:

Antingen har dessa föräldrar en oerhört bra smak och funderat länge på detta namn, alltså låångt innan oss, och så länge det är så är det fine för mig.. Vilket jag inte tror.

Men..

Vore fallet inte så, utan att de har kapat namnet rakt av så kan jag bara beklaga till en förbannat dålig fantasi och jag hoppas ni får citronsaft i ögat, en stor jävla sticka under nageln eller varför inte en svidande jävla restskatt vettja.


Ja fy fan.

15 kommentarer:

Hannah sa...

HAHAHAHA gravid kvinna på krigs stigen inte att leka med.
Fin blogg gumman!

Erika sa...

Höhö! Well spoken kvinna! :P

Emmeli Wikman sa...

Såg det på nll och tänkte direkt på dig... Vi sa aldrig vad vi hade tänkt, just för att det var rätt så ovanligt. Men efter att han var född, var det 2 pitebor som läste min blogg som döpte deras ungar till det. Även fast man inte har patent på namnet, så är det grymt irriterande ;)

Fler magbilder Malin! Puss

Anonym sa...

Förstår inte problemet!!

Alla har väl rätt att döpa sina barn till vad som helst!!

Linn och Felicia sa...

Jag håller med, vi vet också vad vår lillkille ska heta (och det är inte samma som er, i promise)...men jag tänker tvärtom, vill inte prata om namnet med någon för det är det som göra att folk "snor" det...de börjar tänka..."men åh det var ju som ett fint namn, det tar vi..." ...huvva! dock så dör jag om nåon hinner "ta" vårt namn innan det är dax för jag har fan inga pojknamn förutom detta (eller eg. två) flicknamn däremot spelar inte lika stor roll där jag iaf hade en miljard som jag tycker är fina!

åj vilken essä...men låt oss se någon magbild det är roligt att se hur magen växer...själv la jag ut en, fy vilken FLODHÄST jag har blivit!!!!! =)

kram//Linn

Malin sa...

Till Anonym:

Du har helt rätt, folk får döpa sina ungar till vad dom vill. Döp dom gärna till Dick Stake eller likn, mig kvittar det.

Men.. Kapar man nån's namn så är det förbannat fult gjort och då får man räkna med reaktioner.

Ditt problem verkar ju vara att du inte förstår att det är min blogg = mina åsikter. Gilla läget eller sluta läs kanske?!

Kajsa sa...

hej! vet inte om det är mig du menar? med tanke på att våran son heter Elton och nyss är född. ? isåfall vill jag bara "försvara" mig med att vi varit överens om namnet elton länge. så det inte blir några missförstånd =) ha de!

Malin sa...

Till Kajsa:
Som sagt får alla döpa sina barn till vad dom vill, namn är ju inget man kan "paxa". Men jag tyckte det faller sig en smula sammanträffande då stan här är liten, och plötsligt är det 2 som ska heta det. Mig veterligen finns det ingen annan unge som heter det som jag känner till ialf.

Då är det bara att gratulera till bra smak!

Kajsa sa...

hur sammanträffande du än må tycka att det är så faststår att jag INTE tagit erat namn. svårare än så är det inte. så jag gratulerar tillbaka till den bra smaken...

Erika sa...

Hahaha! Drama drama drama! :p höhö

kajsa sa...

nej inget drama...men jag tror inte nån vill bli falskt anklagad. thats it.

Erika sa...

Och jag försökte vara rolig. That´s it.

svägerskan sa...

Haha.. detta har jag helt missat.

Men man funderar ju...

Madde H sa...

jag håller med, vi gick ut med vårt tänkta namn när vi fick veta att vi väntar en pojke, så det är ju inte heller så vanligt, jag vet nog inte en enda i pite som heter det! men det är väl bara en tidsfråga innan nån har "tagit" det med, som sagt man kan inte "paxa" men ja, jag förstår er, jag skulle ju också blir jätte irriterad och besviken om nån tar "vårat"!! hoppas allt är bra annars kram!

Anonym sa...

Ja, vad ska man säga!! Att det finns folk som irriterar sig över såna här saker. Nog finns det väl annat att lägga energin på.

Vi har en liten son som är två år, heter Elton och bor i Piteå. Så ni lär varken bli först eller ensam om namnet!!! Om vi var först har jag heller ingen aning om. Det känns som att det kvittar, faktiskt!!