Never argue with an idiot. They will bring you down to their level and beat you with experience!

torsdag 21 oktober 2010

Örådet avslutat

Okej!
Då var det avgjort i frågan om nattlampa eller inte! Eftersom det uppenbarligen blev lika på för och emot listan så får jag avgöra själv helt enkelt. Eller vi menade jag ju förstås..

Jag är av åsikten att införa nattlampa, inte för att han somnar dåligt utan en, (han sover faktiskt alltid i regel då vi lägger honom i hans säng), men av den anledningen  att han har en förmåga att vakna där vi sex snåret och tjollra på, nä förlåt, leka cirkus scott in a'la spjälsäng i det kolsvarta sovrummet. Dåå skär det faktiskt i mamma hjärtat att han ska behöva ligga vaken och ensammen i mörkret..

F är av åsikten att han inte behöver någon lampa alls, för han anser att han inte verkar må dåligt för det!
Så, lampa det blir, tänkte bara att F skulle få känna sig delaktig i mina beslut, för hur var det nu, nu gör vi som jag har kommit överens om?..

Nu ska jag göra armhävningar och situps, så snart måste jag nog bära namnbricka så ni känner igen mig! :P

På återseende!

Jo just ja, ska tatuera mig imorgon.. Lyllo mig! Vad det bli kanske ni får se om ni har tur! 

3 kommentarer:

Malla sa...

vi har haft nattlampa men nu när jag snodde nellans rum så vart hon utan :P Fabbe vill ha på en lampamen den släcker jag innan jag själv lägger mig. Måste dock säga att det ärsmidigt med ett litet lyse om man ska upp och ge nappen på natten :P
Fan vad hurtigt med situps. Jag orkar inte ikväll. En annan dag :P

Mamma sa...

Huvudsaken är väl , som du säger, att Fredrik får känna sig delaktig i dina beslut. Tänk bara på att ingen av er vuxna ska bli störd av lampan, då inte Elton verkar bekymra sig om det är mörkt el. ljust. Han verkar ju vara lika snäll på morgonen som han i.ö.brukar vara.

Svärmor sa...

Det är på gränsen redan nu att du måste börja bära namnbricka. Snälla Malin: du behöver inga mer armhävningar eller sit ups för det finns inget mer att ta ifrån. Lova att inte gå ner mer i vikt. Du blir ju sjuk. Elton och Fredde behöver en frisk mamma/sambo. Kram.