Never argue with an idiot. They will bring you down to their level and beat you with experience!

söndag 31 oktober 2010

Summering av helgen

Tänkte det skulle vara oerhört intressant för er läsare att få reda på vad vi har sysslat med i helgen. Jag förstår om ni har legat sömnlösa.. Så en snabb update:

Fredag: Fredde har äntligen tagit sig tid att tapetsera klart matrummet. Jävligt snyggt om jag får säga det själv.. Skulle gärna bjuda på en bild men då var det ju det här med datorn ni minns.. Tror vi avvaktar med det tills jag har lärt mig hur man laddar upp bilder med spektaklet här. Mer då? Jo, vi har ärligt snott ett träd på okänd destination, och klätt tingesten med ljusslingor. Också det jävligt snyggt. Förstås, va trodde ni?
Sen var jag och min kära vapendragare Mia på seans och blev kontaktade från andra sidan. Om ni nu undrar vad som sas där, kanske ni kan fundera på att gå dit själv nån gång?

Lördag: Takida boysen var upp igen och vi skulle för ovanlighetens skull ut och äta på challange. Maten chockade inte denna gången heller må jag säga. Eller så gjorde den det. Vi fick skitsjukan allihopa och jag hann även med ett spybesök på toaletten på natten. Tack för det skit-restaurang, vi kommer aldrig mer tillbaka.

Söndag: Lugna gatan, pizza ätande och tumrullande. Hopp om att göra en tidig kväll, men det får minichefen våran utvisa.

Sen tänkte jag utmana er på en liten frågesport.. Hur många tuttar kan en katt äta upp utan att få tarmvred och dö? Nu är hon  hitills uppe i en sisådär 8 stycken!
Vad tror ni?

10 kommentarer:

Mamma sa...

10 är nog gränsen.Om det går långt mellan ggr. så kanske hon klarar det, får vi hoppas.

Linda sa...

tycker inte du heller att challenge är något ställe att gå tillbaka till?? jag har varit där första och sista gången, tyvärr!

Mia sa...

Du glömde en sak på fredagen, vinglaset vi drack, betoning på GLASET. eller hur var det ? Trevligt med händelserika helger, likt alla andra iofs när man e så eftertraktad på marknaden som vi är.

: )

Malla sa...

Jag har aldrig ätit där och tror nog jag låter bli...

Erika sa...

Hej hopp!
Ne, man får inte ens skola in barn under 1 år på förskolan - gubben kommer att få ta ut pappaledigt helt enkelt. Inte svårare än så, det är ju nåt han vill göra också så det blir nog jättebra. :) Sen är jag ju inte bara "trött" som man kan vara emellanåt, utan jag har näringsbrist och att då vara på praktik 8h/dag utan raster går bara inte. Så att jag känner att det här känns bäst för mig... :)

kram!

Mallan sa...

Mia: Lovar att ta upp det nästa gång, men jag nämner bara ett (1!)glas vin.. Haha!

Erika sa...

Det stämmer, jag får inte ta studielån så det kan ju bli tajt - vi får helt enkelt se till att spara pengar tills dess. Om gubben är pappaledig så får han ju ut pengar från fk, så helt pank blir vi ju inte... :P Hä jär väl genomtänkt häjjn, serru. :)
Om det där med raster på praktiken så är det ju så att man inte har rast när man jobbar som förskollärare, man äter och är med barnen hela dagarna så det är nog bara att vänja sig. :)

Ha det bra och krama på lillfisen från faster!

Linda sa...

jutsja, jag har kommenterat, emn inte kommenterat det du svarat ;P jag är lika dålig på att svara.. :O

jadå, allt är bara bra. har varit ganska mycket i skolan men verkar vara en lite lugnare period nu vilket jag jublar över! =p
kram kram!

Svärmor sa...

Skrammel kanske klarar ett par stycken till men försök att inte ha dem kring golvet....dumt att chansa....:)

Mallan sa...

Anki: Hon snor dom från hans säng, våran osv.. Hon hittar dom tamejfan överallt! Nåväl, hon får väl skylla sig själv helt enkelt!