Never argue with an idiot. They will bring you down to their level and beat you with experience!

måndag 15 november 2010

Lite ordbajseri

Helg och farsdag. Så mycket har hänt sen sist jag uppdaterade er nyfikna bastards. Eller säker mer, har ingen aning sist jag skrev något här. Men iallafall, vi börjar med helgen.. Lillfjärten min har varit sjuuukt förkyld, snorig, hostig och möjligtvis ögoninflammation. Det har blivit några mindre sömnfyllda nätter för oss båda konstigt nog. Mest för mig.

Farsdag har passerat, och som den underbara sambo jag är så har jag ju givetvis bakat och städat, fejjat och torkat snorunge, allt för att passa upp min karl på hans dag. Man kan nog säga att jag har lagt ribban där, så jag förväntar mig det dubbla på morsdag. Fredde mådde förvånansvärt dåligt igår dessutom, han skyllde på dålig öl sedan lördagkväll, men efter jag hört honom stappla in under natten och dessutom ramlat inne på toaletten skyller jag på dåligt omdöme. Eller ölsinne. Det låter vi vara osagt kanske.

Igår då jag varit och handlat till bakeriet glömde jag ju givetvis att köpa våtservetter. Visste vi hade en förpackning kvar så det var väl inte hela världen tänkte jag för en sekund, men herregud vad det går åt servetter till ett förkylt barn. Nåväl, med ungefär 2 våtservetter kvar insåg jag att jag hinner säkert till affären för att inhandla mer innan morgonlasset i blöjan anländer, men med min vanliga otur så sket ju ungen direkt på morgonen. Inte lite heller. Men snabbtänkt som jag är så snappade jag upp toalettrullen i farten till skötbordet, och tänkte grovtorka honom med det först och spara den där stackars servetten till det intorkade, för börja klä av honom och bada ides jag fan inte. Möjligtvis får han bada ikväll istället.
Sagt och gjort, efter att ha vikt ihop servetten till näst intill obefintlighet och torkat ett fåtal gånger så var ungen som ny igen!

Sen var det mammans tur. Kände att morgonlasset behövde lossas här också, men med många järn i elden samtidigt så går jag bara då det är absolut kris. Sitter inte liksom och vääntar att nåt är på gång, utan den här gången tror jag dessutom en liten sillskalle kikade ut. Rusar in på toaletten och avvaktar. Känner redan innan konsistensen på vad som komma skall, (vet inte om det är mitt sjätte sinne som spelar in), men jag kan säga att det inte var i det hårdaste laget. Mycket riktigt. Dags för torkning, och till min stora förskräckelse så inser jag ju att toarullen vatr som bortblåst. Fan! Inser att jag säkert glömde kvar den i Eltons rum. Vad göra? Hoppade lite fint upp och ner över toaletten för att avlägsna ett inte omöjligt bihang, för att sedan dra upp byxorna till knäna och sakta spatsera på huk för att undvika nyfikna blickar från gatan, in i Eltons rum, och hoppas på att jag inte lämnar spår efter mig på hans ryamatta. Där låg den så fint, toarullen, och bara väntade på att bli upplockad. Skyndar tillbaka till toaletten och gör klart mina bestyr.
Bli kanske ett bad för mamman också?

Hur fan gjorde dom förr? Bark, mossa?

Nog om bajs, tänkte dela med mig av ett skitgott recept på tomteskums fudge. Fyndigt va?



10 bitar skumgodis (eftersom jag måste överdriva allt tog jag givetvis 15 st ist)


2 dl strösocker

1 dl grädde

50 gram smör

100 g vit choklad

Klipp skumtomtarna i bitar.
Blanda ner allt utom den vita chokladen i en kastrull. Låt koka upp så allt smälter ihop.
Bryt chokladen och vänd ner i smeten och rör till du får en jämn blank smet.
Häll upp i smord form och låt svalna, gärna över natten i kylskåpet.
Skär sedan upp fudgen i bitar och förvara svalt.
Riv vit choklad över då kakan har stelnat.

Kom ihåg att använda en mindre form med höga kanter, så blir fudgen både högre och snyggare.
Går även utmärkt att äta den fryst, har hunnit klämma i mig 3 bitar till frukost.


Tjipp!


8 kommentarer:

Sandra och Lovis sa...

Hahaha, jag älskar din bajshumor! =)
Den där fudgen lät ju kakongod! Den ska jag nog göra ngn dag! =)

Mia sa...

Det där känner jag igen, jag gjorde samma sak på jobbet. Satt och sket i vanlig ordning, dock mer löst än hårt. Skulle torka mig "men va fan? inget papper" vad gör man? ja jag gick med brallorna nere vid fotknölarna in på närmaste toa och torkade mig där ist. Det gjorde mig förbannad att inget papper fanns så jag fyllde inte på nytt heller. Utan tänka att "hoppas den jäveln som inte gjorde sitt jobb sätter sig här o skiter och ser hur roligt det är när pappret e slut"

Anna Eriksson sa...

haha! kan inte annat än skratta när man läser det här!!!
och jag håller med Sandra om fudgen, måste testa den!

life.love.baking sa...

Malin, detta recept ska provas. Tror det blir en favorit :)

Malla sa...

haha, ja efter det här inlägget vart man ju vanisnnigt sugen på fudge :P haha

mamma sa...

Haha! Det blev en massa skitsnack det där. Hoppas Elton i fortsättningen har vett att först kolla upp om servetter finns hemma.(annars kan man ju göra som vi gjorde; håll ungen under vattenkranen!)

Erika sa...

Svar: Orsaken till att jag ska till specmödra och surra med dem om snitt är för att jag vill ha det. Tydligen måste man prata med en bm där innan det ens kommer upp på tapeten att få ks... Känns bökigt nanting, men what to do liksom. Bara att gilla läget, prata med dem och stå på sig! :)

Jennan sa...

Haha, jag dör av skratt. du är för härlig! :DD