Never argue with an idiot. They will bring you down to their level and beat you with experience!

onsdag 24 november 2010

Utmaning- Min första kärlek/Mina föräldrar

Min första kärlek?

Ja, vad ska man säga om den? Kär har man ju varit flera gånger, fast märkligt nog på olika sätt. Min första kille (kan man titulera honom så trots att man knappt gav varandra en puss?) hette iallafall Patrik Larsson och vi gick i lågstadiet/mellanstadiet tillsammans. Han bodde en bit ifrån mig, så vi umgicks inte så överdrivet mycket utanför skolan, utan "hängde" snarare med varandra under rasterna. Tror att detta begav sig i 5:an eller möjligtvis 6:an, och jag har ett svagt minne av att jag var livrädd för hans mamma. Förhållandet sprack iallafall efter tre veckor. Orsaken? Jag tyckte han var jobbig.

Mina föräldrar.

Som jag nämnde i ett tidigare inlägg så består mina föräldrar av två stycken, en man och en kvinna. En heter Katarina (men stavar det av någon anledning för Chatarina, medans vi övriga kallar henne för Tjatarina.) Den andra är då en herreman som titulerar sig Jerry Sven Göran Johansson. Dom är gifta med varandra och har firat 25-årig bröllopsdag (eller var det 35? Minns inte riktigt) i somras, och kallar sig lyckligt gifta. Dom har bott en sväng i Hemmingsmark medans vi ungar var små, men lyckligtvis fick dom sitt förnuft till fånga och styrde kosan mot Öjebyn istället. I ett rött hus med vita knutar spenderade jag 18 år tills jag fick mitt förnuft och flyttade därifrån till en lägenhet 1 km bort. På senare år insåg dom att hus är besvärligt och flyttade in mot civilisationen och människobyn, Piteå stad. För närvarande bor dom i en lägenhet på Storgatan med en alldeles för tjock katt vid namn Xena.

Jag är lyckligt lottad som har föräldrar som ställer upp så mycket på oss som faktiskt bara dom kan! (Oj där blev jag djup va?)



12 kommentarer:

Mamma sa...

Xena hälsar o säger att det kallas för trivselvikt! 30årig bröllopsdag, var det ni firade med oss. Tackar i.ö. för uppskattningen.(Framtidsinvestering?)

Mia sa...

Min första kärlek hette Joel, ska inte nämna efter namnet om något vet vilket mongo det är. Hur som haver, det var ett lagomt långt förhållande på några veckor (räckte gott o väl) Det tog slut då jag tyckte att han var lite väl framfusig som grävde i mitt kylskåp (läs: i mamma och pappas)
Det kanske var lika bra att göra slut, jag vill inte behöva slåss om maten.

Emma sa...

Blått var väl huset mestadels av tiden? :o) Många minnen därifrån...

Malins mamma sa...

Blått var det 4 år. De andra 20 var det rött.

Emma sa...

Jasså mindes jag så fel? Jahapp, det är väl barndomsminnen som sitter i haha!

Emma sa...

Haha, jag frågade nyss min mamma när hon trodde att ni målade om och hon trodde för kanske 8 år sedan! Vi har båda "blågården" fastetsat i minnet! :o)

Malins mamma sa...

Emma: Vi ångrade oss rätt snabbt att vi målade blått, så vi ändrade färg o satte dit fönsterluckor o "midja" på huset + blårandiga markiser.Då kanske du minns? Tiden går så fort. Vi har redan hunnit bo i lgh. i 4år nu.Tycker det är nyss vi sålde.

Emma sa...

Flyttade ni dit precis när jag och Mattias skulle börja lekis? Vilken färg var huset innan det var blått? Ja det är sjukt vad tiden går, 7,5 år sen jag lämnade Pite snart, det känns också som en grisblink... :o)

Malins mamma sa...

Emma: huset var grönt.Vi flyttade in i feb. -86. Matte hade precis fyllt 5 i jan.

Emma sa...

Jasså grönt, ja det har jag inget minne av, vi träffades ju den sommaren och då hade ni väl målat om till blått då...

Emma sa...

Nej förresten, -87 borde det ha varit... Hur som väldans länge sen... :o)

Malins mamma sa...

Vi målade om samma vår. Lite förhastat visade sig.