Never argue with an idiot. They will bring you down to their level and beat you with experience!

torsdag 25 november 2010

Utmaningsinlägg; Det här åt jag idag/Vad är kärlek?

Först och främst så vill jag beundra de hela 2 stycken människor som vågade skriva en kommentar! (Sorry erika och mamma, men ni räknas lixom inte hit.)
Bra jobbat Madde och Ingela, ni rakryggade människor. Hade jag haft eran adress hade jag kanske skickat er en julklapp. Ni övriga; Vänta ni bara till jag hittat er adress, så ska jag möjligtvis skicka er en voodoodocka med förbannelse.

Nu tycker jag vi lämnar det och går vidare till denna utmaning ni säkert väntar spänt på.

Det här åt jag idag:

Ja, eftersom klockan bara är 10.00, så har jag inte ätit något alls. Jag har däremot hunnit värma upp en kaffekopp från gårdagen. Smakade inget vidare faktiskt men vad gör man inte för att slippa röra på arslet i onödan. Så vi tar gårdagens intag då istället. Till frukost/lunch eller vad nu man ska kalla det kl 11.00 så åt (drack?) jag en nutrilett och en mandarin. Sen blev det väl en kaffekopp eller 4, varav en på stan också. Till middag blev det en soppa som vi fick av hemtjänsten, läs; mamma, gjord på köttfärs, vitkål, lök, purjo och buljong eller liknande. God som fan. Under kvällens lopp han jag klämma i mig ungefär 15 pepparkakor, varav hälften med ost på. Hela kostcirkeln där alltså.
Kombinationen med vitkål och pepparkakor gjorde så att jag har tillbringat halva förmiddagen på skithuset.

Vad är kärlek?

Herregud så tråkig utmaning. Här har jag kunnat skriva familj, barn, vänner och yada yada, men vi skippar det tror jag. De allra flesta vet väl att de som står en närmast förknippas med just det, kärlek.

Från det ena till nåt helt annat. Jag har upptäckt tre ålderstecken på mig själv:

Jag har börjat få vita hårstrån i ögonbrynen! Men vafan, är det ens normalt i min ålder?
Jag har tre djupa rynkor i pannan, så pudret lägger sig som en kaka just där. Fett irriterande.
Jag går omkring med pappersnäsdukar i jackan. Inte åt ungen, utan till mig själv, a'la pensionär.

Men vad fan händer?

8 kommentarer:

Mamma sa...

Välkommen i klubben!

Sandra och Lovis sa...

Åååå... Nikkalouktasoppa är ju god som bara den!! =) Jag älskar pensionärsmat! =)
Jag blir ocvkså irriterad när folk inte kan ge sig till känna, mest pinsamt är det ju när man vet vissa som läser ens blogg men som nekar till det.
Jag ger mig alltid till känna i bloggar, iaf en gång!

Malins mamma sa...

Pensionärsmat? Det kallas husmanskost. Så långt bort från pizza, skrovmål o annat sånt man kan komma. Billig o näringsrik, o som du sa; god!

NathalieIsaksson sa...

haha du är för rolig du! :D gillar som o läsa vad som händer hemma, & de är bara du som lägger upp bilder så ja får se, de uppskattas! Ska till Bangkok om typ 1,5 vecka, ska köpa cleareyes till dig som ja ska skicka hem i ett paket, ska ändå skicka hem nå mer grejer, men de tar typ 2-3 månader innan de kommer fram ;P ha de så bra, krama lilla Elton från mig! hälsa resten av familjen :)

Mia sa...

Inte konstigt att du vaknar skitnödig efter kålsoppan. Det är nästan som att dricka laxeringsmedel och gå ut på stan i ett par timmar.Det kanske vi borde testa?Det kan nog vara det enda som skulle få mig att springa helvetes fort!

(Soppan lät föressten väldigt god, och jag tar gärna numret till hemtjänsten)

Loo sa...

Läser inte varje dag men läser då å då :)

Anonym sa...

Soppan lät god, släng upp receptet!! Ytteligare en som är modig och trotsar alla andra att ge sig tillkänna. Gillar din blogg skarpt. / kicki

systeryster sa...

Fan vad du äter nyttigt:) ha ha finns det kvar Nå peppar? Funderar om jag å lillis ska komma förbi i kväll.