Never argue with an idiot. They will bring you down to their level and beat you with experience!

torsdag 18 november 2010

Öron och jul

Kan man känna sin egen puls i örat?
Ja nu menar jag inte att jag känner den med handen eller så, utan hör den snarare.
Detta underliga fenomen har hänt mig nu i två dagars tid, oftast nattetid. När jag har lagt mig för kvällen så känner jag tydligt min dunkande puls i vänstra örat, och likt tinnitus så vill inte fanskapet ge med sig. Jävligt frustrerande. Sen har jag börjat höra dåligt också, om det beror på en vaxpropp eller bristande intresse för min omgivning har jag inte riktigt kläm på. Säkert både och. Nåväl, ett ypperligt tillfälle att inte engagera sig i gnäll och gorm som florerar då alltså.
Nog om det.

Julen nalkas. Och som den lata människa jag är så har vi bestämt att vi firar julen här hemma. Eltons första jul ska alltså vara på hemmaplan, sen vad som händer nästkommande år får bli en olöst gåta i dagsläget. Anser att det är allt utom julefrid att hatta runt på 3 ställen på julafton, är liksom inte min huvudvärk att folk har separerat, så den som vill får komma till oss och fira istället. Simpelt!
Nu hade jag tänkt vara ute i tid med julklapparna för en gång skull, så det är väl bara att ta tag i det helt enkelt. Känns som att det hamnade på min lott, i år igen.

Va konstigt!?

Förresten, fick höra en sjuk rolig grej igår. En bekant, vi kan kalla henne för X, ringde och sjukskrev sig för några år sedan från sitt jobb. Anledningen? - Hon hostade upp hårbollar!! Haha, det är nästan så man skrattar sig harmynt, men hon är väl inte direkt känd för att ha alla indianer i kanoten heller för den delen. Hade jag varit i hennes skor hade jag sökt hjälp. Inte för hårbollarna alltså.




I brist på en rolig bild får ni en tatuering istället!

5 kommentarer:

Erika sa...

Vi drar till Sk-å till hajjnas pappa på julafton, lika bra att göra bort det när gubben jobbar natt resten av julen/mellandagarna... Så vi får träffas nån av de andra dagarna! :) Vad önskar sig lillfisen i julklapp tro? Nåt särskilt? :)

Ha det bra!

Erika sa...

Sv: Jo, jag tycker att det viktigaste är att kidsen får julklappar. :) Visst skulle jag vilja ge alla värsta fina julisarna, men budgeten håller inte liksom för det. Tyvärr. :( När jag blir miljonär - då jäklar blir det fin-fina presenter till ALLA! ;)

mamma sa...

Vi ska ju naturligtvis ha knytkalas som vi alltid har, även om vi är hos er i år. Sen får vi väl hjälpas åt i.ö. Det blir nog bra att kunna lägga Elton i sin egen säng på kvällen.Föresten, jag vill se en bild av de nya stolarna. Moster vill nog se om hon kan sitta i dom.

Hannah sa...

Visst är de som skönt å höra dåligt? En del människor skapar så många problem, tycker så synd om sig själv det plus en hel del massa annat skit.. Hör man dåligt går det lixom inte in=)

Helt rätt med julen!!
Det finns ju dom stackarna som har svärföräldrar som kräver....
Chattis jag pratar inte om er=)

Hosta upp hårbollar ... kanske inte den vassaste kniven i lådan.;)

Mia sa...

Hårbollar? hahahahaha
jag dör av skratt.