Never argue with an idiot. They will bring you down to their level and beat you with experience!

onsdag 26 januari 2011

Ibland blir man så djup..

Igår så låg jag och funderade över sak innan jag somnade.. (konstigt nog så funderar man på allt mellan himmel och jord just innan sovdags)  Iallafall kom jag fram till att hur jäkla lätt det är att glömma bort varandra som ett par då man har småbarn. Den lilla fritid man har "över" går till en själv, och den andra lilla delen går till själva förhållandet. Nu menar jag absolut inte att vi har problem i våran relation på något sätt, tvärtom faktiskt, men om man inte tar tillvara på den tiden som finns så blir det säkert fort att man höjer statistiken över par som separerar innan barnet fyllt 2 år. Det vill vi alltså inte!

Då slog snilleblixten i mig. Att införa en romantisk afton 1 gång i veckan, förslagsvis mitt i veckan, eller varför inte onsdag? :P Denna afton kan inkludera allt från videokväll med godis, ett lyxigare kvällsfika med massage osv. Tänkte framföra denna otroligt finfina ide' för gubben igår, men han hade hunnit somna. Idag då han kommer hem från jobbet har han köpt med sig en så otroligt fin blombukett med liljor till mig, bara för att visa sin uppskattning på allt jag gör enligt han själv.. Blir man inte alldeles varm en sån gång? Vad är oddsen att vi båda tänkte samma sak, samma tidpunkt?

Ikväll ska vi ha våran afton så fort lillhjärtat behagar somna, och vad vi gör..? Det låter vi vara osagt!
Vad gör ni ikväll?

6 kommentarer:

Erika sa...

Bra tänkt - bägge två! :) Jag tror att det är jättejätteviktigt att inte glömma bort varandra mitt i alla bajsblöjor/matning/vardagar.
I think you`re on to something! ;)

Malla sa...

bra tänkt där! :)
jag gör hemliga saker så kan inte avslöja det...hehe

Mia sa...

Ikväll bleker jag tänderna.
Det är min "romantiska kväll" Tänkte satsa på en romantiskt lunch med dig imorgon ist
(lunch och lunch, choklad om man ska vara rak och ärlig)

Puss hej

Mamma sa...

Bra tänkt av er båda. "Vardagsuppskattningen"tror jag är det viktigaste, för att boka fast en speciell dag kan bli svårt, om inte Nickelilltroll vill somna i vettig tid,är sjuk o har hållit ngn. av er uppe hela natten så man somnar i soffan då man sätter sig,får främmande osv. Men en myskväll då det passar låter väl inte helt fel.

Elina sa...

Du är så bra Malin! Nu har ju inte jag och Pär barn, men jag tror i alla fall att det är jätte viktigt att ta hand om varandra och ge varandra den lilla uppskattning man faktiskt behöver i vardagen också! En utmärkt ide :)

Svärmor sa...

Men så himla klokt! Att han kom med blommor till dig vid samma tidpunkt som du tänkte på en romantisk afton betyder ju att ni tänker ganska lika. Den tanken smittar av sig just nu:) Kanske man ska försöka införa en romantisk afton nån gån då o då. Det drar ju inte ifrån om man säger så:) Kram ooch njut av varandra.