Never argue with an idiot. They will bring you down to their level and beat you with experience!

tisdag 25 januari 2011

Ja vad har man för rubrik till dettta inlägg? Svammel?

Ny vecka, nya äventyr. Eller var det tisdag idag? Jag minns inte. Spela roll gummiboll. Är för tillfället tom på energi, d-vitamin och tålamod. En helt vanlig dag alltså.

Har suttit och bråkat med förnedringsjävlakassan i dagarna 2. Lustigt det där att dom säger olika beroende på vem man pratar med. Summan av kardemumman är iallafall att jag kan vara hemma till augusti om jag tar ut 4fp dagar/veckan. Fett?-Inte mycket. Fredde kommer att vara pappaledig augusti, medans jag tar ut semester istället, och tanken är att jag kommer att börja om att jobba 1 september. 75% till att börja med. Den dagen- den sorgen helt enkelt.

Skolan hann jag påbörja lika fort som jag avslutat den. Orkar helt enkelt inte tokplugga efter kl 22.00 på kvällarna, och jag kommer knappast att få ett strålande betyg ändå av den avsatta tiden. Känner att min barnledighet vill jag satsa på, just det, att vara barnledig, och inte en massa annat tjafs. Punkt.

Vi har pratat med kärringen på kommunen som beviljar bygglov eller vad dom nu titulerar sig som, om att få byta panel på huset. (Observera att vårat hus sitter lixom i 2 delar men ändå hör ihop. Den andra delen är påbyggt senare än 1853, och är därför en annan färg, panel och ett annat skick än den äldre)  Får till svar att vi måste skicka in en ritning på hur huset ser ut nu, och hur huset kommer att se ut efteråt, möjligtvis måste vi flytta ut fönsterna på hushelvetet för att det ska se ut som förr, och möjligtvis även förlänga taket av ovannämnda anledning. Men herregud, ingen jävel kommer väl att märka att panelen blivit 5 cm tjockare? Ibland blir man bara så förbannad. Ska vi måla om det kommer jag att ta en turkos färg, bara för att.

Pratade även med en snickare i fredags  som skulle återkomma till oss antingen måndag eller tisdag. Han har inte hört av sig ännu, alltså stryker  jag den snickaren från min "att anlita lista". Hör man inte av sig inom ansatt tid får det fan vara.

Jag kan ana en röd tråd i mitt inlägg idag, så jag ska sluta svära och försöka vara mindre bitter, så därför bjussar jag på lite bilder istället.

Puss hej!

Kaffefrämmande iform av Elina & Mia. Om ni tittar riktigt noga på väggen till höger
så är det den som kommer att "förlängas" och byggas ut för ett framtida badrum

Eltons trogna parter in crime Jordan

Bästa vännen! Vänder finaste sidan till för er anonyma tomtar.. :P

Armen är äntligen klar! Jeej!

3 kommentarer:

Mamma sa...

Tattoon blev jättebra! Ta ett kort på insidan av armen oxå, av hjärtat med Elton på,o din nya hårfärg. Du vet; har man sagt A osv.

Mia sa...

Snygga bilder det blev med kameran. För att inte tala om motiven på dessa fantastiska bilder ; )

Hej svejs

elinlindholm sa...

Älskade erat hus! Ni har det så himla fint! Önska att man hade lite mer inredningkänsla som dig, kanske det skulle ha blivit nå fint av det hela! Kanske får anlita dig som inredare här ;) Tatueringen blev riktigt snygg också! :) Skulle vara kul att ses någon mer dag och bara snacka lite skit! Sånt behövs! ;P Kram på er!