Never argue with an idiot. They will bring you down to their level and beat you with experience!

tisdag 18 januari 2011

Nej jag har inte dött, jag har bara fullt upp ibland.

Efter hemska påtryckningar från min moderkaka, som anser att jag är förbannat dålig på att uppdatera er, (nej, förbannat sa hon inte, det var mitt eget uttryck men jag tyckte det passade så bra in) så tänkte jag förklara varför för er. ( Inte för att ni nu har klagat, för att lämna en kommentar är ju nästan straffbart har jag hört.)

Ni förstår, ibland har man fullt upp med diverse ting, och just därför hade jag tänkt förklara för er hur en dag hos oss ser ut, kanske ni får en insikt om att den lediga tid som finns inte bara spenderas framför datorn.

  • Allt mellan 05.00-08.00 behagar Elton att vakna. Upp och hoppa för att utfodra barn, byta bajsblöja, klä på, tvätta, borsta tänder. Den mindre alltså.
  • 09.00 snåret: Kaffe, ut med Maggan. Leka med bebis, klä sig anständigt själv, borsta tänder, diverse morgonbestyr de flesta utför.
  • 10.00-12.00: Mellis till den lille om han vaknat tidigt, annars blir det lunch. Fixa mat, mata barn, tvätta av barnets diverse matrester som har en förmåga att fastna överallt det inte ska. Plocka bort, starta en diskmaskin, torka bord+stol+golv. Mer en regel än ett undantag.
  • 12.00-13.00. Sovardax= ut med vagnen. Eftersom han i princip vägrar sova inne är det bara att trotsa vädret som gäller. Promenad på ca 1-1,5 h. Stannar jag=barnet vaknar. Bara att traska på alltså.
  • 14.00. Mellanmål. Samma procedur som ovan. Tömma diskmaskin, packa in nytt. Lekdags.
  • 15.00 Handla eller möjligtvis matlagning. Eller varför inte starta en tvätt eller 2. Eftermiddagsluren nalkas, ut och gå igen då va? Promenad även för den 4-benta.
  • 16.00-17.00. Karl´n har förhoppningsvis kommit hem, middagen påbörjas. Middag för Elton.
  • 17.00. Vi äter. Tvätten hängs, en ny startas.
  • 19.00. Kvällsproceduren påbörjas. Pyamas, välling och ett evigt vaggande, ungefär till-
  • -20.30-22.00. Då chefen behagar somna.

Eftersom vi nu även har ett stort projekt här hemma i huset, så ska även det planeras, ordna ritningar, titta på material, arbetskraft och offerter. Lägg till skolan på det på kvällarna så kanske ni förstår att jag prioriterar min familj framför er.

Men jag ska försöka bli bättre, jag lovar. Kanske jag t.o.m. avslöjar våra planer?

6 kommentarer:

Mia sa...

Vilken tur att man har "dygnet runt arbete" så att man slipper känna sig allt för rastlös om kvällarna.

Ps. Tur att vi fick vila upp oss i Fredagas.

Puss

Mamma sa...

Jag vet, slöa i soffan el. hänga framför datorn är ett minne blott då man fått barn, o än värre blir det då man får fler, men,gör som jag; planera för att börja om med det då du går i pension.

Svärmor sa...

Låter som att Mamma gått i pension:))

Chattis sa...

Anki: inte riktigt än, men jag planerar för det.

Grannen sa...

Va du har missat ett kl slag.. dricka kaffe med grannen. =)

Mia sa...

Jag funderar också över pensionen