Never argue with an idiot. They will bring you down to their level and beat you with experience!

torsdag 20 januari 2011

Ibland vill väl ingen prata med mig helt enkelt?

Idag hade jag tänkt ha en sån där effektiv dag ni vet, ringa runt en massa samtal, eller snarare fem.
Det gick inte så bra kan jag säga. Låt oss börja..

Nr 1. Kvinnan i fråga på statshuset var sjuk, och utan hennes godkännande kan vi inte måla om+ byta panel på huset. Ni förstår, vi har ett sånt där K-märkt hus så man får inte göra som fan man vill serrni.

Nr 2. Utan kvinnans godkännande är det lite svårt att planera och räkna ut hur mkt kalaset kostar oss, och även en smula onödigt att ta hit en firma som lämnar en offert. Alltså, dagens andra viktiga samtal.

Nr.3. Dagens tredje viktiga samtal var att ringa lönekontoret för att höra hur mycket semester jag har att ta ut då jag skabörja om att jobba, där i augusti nångång, och gissa, kvinnan där var sjuk! Nähä?

Nr.4. Ringa och ställa oss i kö för dagisplats åt Elton. Går ju jäkligt bra då jag inte har någon aning om när jag ska börja jobba, då jag inte vet hur mycket semester jag har att ta ut ist för fp, då Fredde ska vara pappaledig istället. Jag antar att dom frågar när barnet ska skolas in, och det vet jag ju inte i dagsläget. Ingen ide' där då alltså.

Nr.5. Ringa och kolla upp när Elton hade tid på bvc för 8-mån kontroll, eftersom barnmorskan glömde ge oss en ny tid sist. Givetvis har dom telefontid tidigt på morgonen och en halvtimma på eftermiddagen. Just därför kommer jag att glömma det.


- 20 grader idag så det känns inte direkt lockande att promenera idag, så vi får väl se vad vi fyller denna ljuvliga torsdag med. Om inte annat så måste vi åka på Beijers och beställa kakel och klinker, då vi ska bygga ut och renovera badrummet! Soooom det kommer att bli snyggt!

5 kommentarer:

Mamma sa...

Inte bara snyggt, nödvändigt oxå. Glöm bara inte att fråga vaktmästaren o mormor vad dom tycker, så det inte blir mer oroligt i huset än vad det redan är.

Erika sa...

Så sjukt frustrerande med samtalen! Jag förstår dig..

Ska bli grymt kul att höra om och se planerna för badrummet! :D Kanske måste titta förbi nån dag... :)

Mia the one and only sa...

Det kommer en dag imorgon också, och en dag efter det med får vi hoppas. Så du hinner nog med samtalen, om nu inte din karl redan gjort de ? ;)

Kommer bli så sjukt spännande med det nya projektet, du kan ju skicka hit "gubbarna" sen.

Tack och hej, idag sågs vi ej
(fantasilös? nej nej)

Malla sa...

meeen det kommer säkert bli skitsnyggt! :D

Svärmor sa...

Kommer förbi lö eftermiddag en sväng och checkar läget med erat projekt. Och pussa på Elton förstås:)