Never argue with an idiot. They will bring you down to their level and beat you with experience!

måndag 10 januari 2011

Man blir väl aldrig fullärd? (Inte ful-lärd, fullärd)

Då var första skoldagen avklarad. Mamma kom och passade lilleman medans andra mamman lite motsträvligt gick till Komvux. Öppnade portarna till helvetet och ifrågasatte mitt beslut inte bara en gång, utan snarare alldeles för många. Vad fan gör jag här? Har jag tid till detta? När fan ska jag få tag i en bok? Klarar jag av detta? Inte bara tidsmässigt utan fattar jag vad fan som sägs?

Skoldagen tog 20 minuter. Vi fick en hel del papper och en kursplan. Målet - att bli klar med Svenska A på 10 veckor, Svenska B ungefär detsamma. Snabbskummade igenom informationen och blev en aning förvånad. En jävla massa historia? Hallå, jag vill läsa grammatik, predikat utfyllnad och annat tråkigt. Möjligtvis läsa en bra bok och skriva en recension till den. Inte läsa om medeltiden och skriva tentor om bibeln.

Läraren verkade okej. Inte alltför många kurskamrater. En mindre trevlig som givetvis satte sig vid mitt bord. Tittade en aning förvånat på mig då jag frågade henne om en penna. Jag är orutinerad, jag vet, komma till skolan utan penna och papper första dagen men man behöver väl inte glo på nån för det.
Henne ska jag aldrig sitta med i fortsättningen.

Optimistisk? Inte mycket.

5 kommentarer:

Mamma sa...

Låter som att nå`n är trött. Det går nog bra med skolan ska du se. Ta bara en dag i taget, så är du inne i det rätt fort. Om inte, så har du ju i alla fall provat.

Hannah sa...

Haha varför känns de så Malin och komma utan papper och penna=)

Du kommer att fixa det galant! Och svenska e ju lixom din grej i alla fall till skillnad från mig. Jag som alltid får pekpinnen över fingrar utav dig så fort jag öppnar munnen... haha

TROR PÅ DIG skolan fixar du snygging. Nog för att du klarat dig galant på att bara var snygg men lite innehåll är ju aldrig fel ;) muhahaha

Erika sa...

Du kommer att fixa det där utan problem! :D Försök se målbilden - vad du ska ha kurserna till - så kommer det kanske att kännas lite lättare. :)

Jag hejjar på dig!

Linda sa...

Varför ska du plugga? Du har ju ett jobb nu:)

Mia sa...

hahah. Jag kände helt plötsligt igen mig väldigt mkt i att komma utan penna och papper "vadå? vi ska ju bara dit en sväng för lite info"
Det där är ingen match för dig, du vet att vi klarar allt om vi ger oss fan på det.