Never argue with an idiot. They will bring you down to their level and beat you with experience!

måndag 23 augusti 2010

Surmåndag

Pissväder, kallt, regn och blåst. Jippie, min motivation är inte på topp. Min mage värker, hunden har löss, den andra ska till veterinären, en gnällig unge och en massa todo. Lillen har blivit en fena på att spotta ut tutten och försöka ersätta den med en såkallad tumme, men motoriken är väl inte den bästa så jag skulle snarare säga hand. Lika fort som tutten åker ut blir han förbannad då han inte lyckats få in nåt finger, så likt en höna pickar han på handen och ett utbrott inom en snar framtid är ett faktum. Mina försök att tala honom till rätta att behålla tutten tills han lärt sig suga på tummen ordentligt verkar ha varit helt förgäves. Konstigt.

Det är ännu mer konstigt det där med löss, trots vetskapen om att de inte smittar till människor så kan jagt inte låta bli att känna att det faktiskt börjar klia på min kropp. Okontrollerat, särskilt i huvudet. Sannolikheten är väl ganska stor att båda hundarna och kattrackarn är bebodda, och studerar man den lilla noga så kan man faktiskt se att hon har invånare i pälsen som äter och lägger ägg i hennes päls. Mysigt va?

På tal om invånare så har vi en ny sådan i vårat hem. Nu menar jag inte löss eller nåt annat fyrbent, utan en riktig människa. Min bror alltså. Ganska trevligt tycker jag, men jag är inte lika säker på att han tycker detsamma. Dock är det bara för en 2-veckors period tills vederbörande får sig ett eget hem. Konstigt vad tiden ändras, sist vi bodde under samma tak så slogs vi tills blodvite uppstod, men än så länge har jag inte sett några tendenser till slagsmål. Tur det.

Ikväll blir det kassler i tomatgrädde & ris, och pizzasallad för den som vill.
Vad äter ni?

3 kommentarer:

Malla sa...

jag tror det vankas korv ikväll, ´minns inte, måste kolla bloggen :P
men recpet på den där kasslern tack!?

Mia sa...

Lät som en mindre bra Måndag måste jag säga. Jag vaknade med energi av dess lika i morse (trots att min morgon var alldeles för tidig för min smak)Så nu leker jag hemmafru, och jag måste säga att det passar mig perfekt.
Känner igen ditt "napp problem" jag var inne på att sätta fast nappen i ett snöre och sätta bakom skallen (man får väl se till att pöjken kan andas också)

Obehagligt med löss, började klia i mitt bakhuvud och på ett mer intimt ställe när jag läste det.

Till middag äter jag grönsakssoppa med fruktsallad.

elina sa...

Men malin! ett recept vore i sin ordning på kasslern ;)